Bezig blijven... - Reisverslag uit Senya Beraku, Ghana van Donjanaarghana - WaarBenJij.nu Bezig blijven... - Reisverslag uit Senya Beraku, Ghana van Donjanaarghana - WaarBenJij.nu

Bezig blijven...

25 Januari 2016 | Ghana, Senya Beraku

We hebben een prima reis gehad naar het mooie noorden van Ghana. De PCC community Hand in Hand is een prachtige plek voor mensen met een verstandelijke beperking in zowat alle vormen en gradaties. Het is echt een kleine samenleving waarin de mogelijkheden van de cliënten maximaal worden gestimuleerd met een duidelijke dag structuur, goede dagbesteding en veel één op één aandacht. De gastenverblijven zijn ook prima, inclusief groot bed en openlucht douche! Altijd al eens willen douchen onder de sterrenhemel :).

Het bezoek aan het 'apenparadijs' was heel cool, even de aapjes blij gemaakt met banaantjes. Ze leven samen met de mensen van het naastgelegen dorp en zijn erg vriendelijk en geïnteresseerd (maar dat ligt meer aan de bananen.. :p).
Na de volgende tussenstop: de watervallen van Kintampo, doorgereisd naar Tamale om daar een nacht in een guesthouse te verblijven. De rit naar Tamale met de tro tro was alles behalve prettig. Ik moest m'n eenpersoons stoel delen met een Ghanees.. Tijdens een reis van ongeveer 3 uur word ik daar niet heel blij van.

De reis per tro tro naar Mole de volgende dag verliep gelukkig beter :). Mole is een prachtig gebied en we hebben tijdens maar ook buiten de safari's om veel dieren kunnen zien. We hebben drie safari's gedaan en konden ook drie keer heel dichtbij de olifanten komen (de grootste publiekstrekkers in Mole). Dat is weer eens wat anders dan Artis. Verder staan de bavianen de ene keer voor je deur, de andere keer zitten ze op je eettafel. Het zijn diefjes, dus geen goed gezelschap.. Maar wel cool om mee te maken. Even van genieten totdat ze hardhandig weg worden gestuurd door een van de medewerkers met een katapult.

In Mole twee meiden ontmoet die aan het vrijwilligen zijn in een kindertehuis bij een stadje op 1,5 uur van Accra. Hun verhalen maakte me nieuwsgierig en dat heeft tot resultaat dat ik na gisteren teruggekomen te zijn bij Hanukkah, nu alweer in de bus zit onderweg naar Accra om ze te bezoeken. Ik zal 4 nachten blijven om te kijken hoe het er bij hen aan toe gaat. Ik ben erg blij dat ik de kans heb gekregen om een kijkje te nemen in een andere keuken! De reis van ongeveer 10 uur heb ik ervoor over :p

Jullie horen weer van mij!

• 25 Januari 2016 - 14:17

Esmeralda:

Hoi donja, super blij dat je het zo na je zin hebt. Kan niet wachten om straks al je verhalen te horen en je weer te zien. Ik hoop dat je verder nog een hele mooie maanden te gemoed komen. Nog heel veel plezier schat en pas goed op jezelf.

Xx

• 31 Januari 2016 - 10:37

Antje Bakker:

Heel goed Donna, pak de kansen die er langskomen om alles te zien daar wat je kan. Alles meemaken en ervaren. Wat een prachtige belevenis is deze reis voor je. Geniet ervan!
    Kus uit Friesland!