Safe in Sunyani - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Donjanaarghana - WaarBenJij.nu Safe in Sunyani - Reisverslag uit Sunyani, Ghana van Donjanaarghana - WaarBenJij.nu

Safe in Sunyani

Blijf op de hoogte en volg

06 Januari 2016 | Ghana, Sunyani

Wauw. Wat een reis. De vlucht is goed gegaan en eenmaal aangekomen op Accra Airport werd ik bijna besprongen door allemaal behulpzame Afrikanen die m'n koffers wel voor me wilde dragen. Van een ervaringsdeskundige in het vliegtuig had ik al gehoord dat je vriendelijk moet bedanken voor het aanbod, als het nodig is vijf keer :p. Dat werkte gelukkig. Eenmaal buiten trof ik Toontje en Dirkje, Toontje is verzorgd de airport service en we hebben de eerste nacht bij haar geslapen. Het was een mooie, schone kamer en een prima bed :).

De steden hier zijn ontzettend druk en ik heb het gevoel dat ik door iedereen aangestaard word. Ik begrijp het wel enigszins.. De enige andere blanken die ik hier heb gezien zijn Dirkje en Mariëtte (de eigenares van het kindertehuis). Ik vat het maar op als compliment :p. De mensen die ik hier heb ontmoet zijn allemaal erg vriendelijk, al moet ik nog erg wennen aan het Afrikaans- Engels.. Dat lijkt soms wel een hele andere taal.

De taxirit naar de bus die ons naar Sunyani bracht was best heftig. Zoals ik al zei zijn de steden hier erg druk en in het verkeer geldt het recht van de sterkste/ snelste. Ik heb in het uur dat we onderweg waren meer getoeter gehoord dan in mijn hele leven tot nu toe en ik heb nog nooit zo dicht op andere auto's gereden. Meerdere malen dacht ik dat t fout zou gaan.. Maar onze taxichauffeur heeft Ghana skills, dus alles is goedgekomen :). Toen ik tegen hem zei dat t verkeer 'crazy' was, kreeg hij tussen het slalommen door de slappe lach. Die man ook weer een goeie dag :p.

De busreis was lang, heel lang.. We zijn maar 1 keer echt gestopt en een goede 8 uur onderweg geweest. Toen we Mariëtte en haar man Mozes zagen waren we dan ook erg blij. Eenmaal aangekomen bij het kindertehuis een intropraatje gehad en gegeten onder het genot van een zakje water en ja, zakjes water is 'the thing' hier, tis de goedkoopste manier om niet gelijk aan de diarree te raken. Fine by me!

Ik ga me bezighouden met de kindjes, jullie horen weer van mij :)

X

  • 06 Januari 2016 - 14:39

    Myrthe:

    Goed te horen dat je er veilig bent Don!!!
    En dat je de taxirit hebt overleefd, zo te horen is dat al een hele prestatie. Hopelijk bevalt het werk met de kinderen. Geniet ervan!! Xx

  • 06 Januari 2016 - 15:22

    Liesbeth:

    Hey Donja,
    Fijn dat je goed bent aangekomen, heel veel plezier AND BE SAFE!!!!
    Love you!!!!

  • 06 Januari 2016 - 16:24

    Josephine:

    Had Cappie al ge-apped om te weten of je er was., en goed en wel alles had door staan. Houd je haaks en smeren :). X

  • 06 Januari 2016 - 17:55

    Moeders:

    Hoi meisje welkom in de andere wereld. Alles wendt. Wat je niet snapt moet je maar bewonderen

  • 06 Januari 2016 - 18:05

    Antje:

    Super te zien dat je goed bent aangekomen meis. Laat al die indrukken maar lekker komen en gaan. Wat een andere wereld daar he?! Veel succes met je daar te settelen en inderdaad water uit zakjes drinken hoor, dan hou je het het langst vol

  • 06 Januari 2016 - 22:14

    Opa,:

    Het is bij mij/ons 22.10 uur en koud. Fijn te weten dat je goed en onbeschadigd bet aan gekomen. Ik blijf je volgen. Slaap lekker!.

  • 07 Januari 2016 - 11:13

    Daddy:

    Fijn dat de reis goed is verlopen..alleen 8 uur in een bus? Konden ze niet gewoon een stukje door vliegen ??!

  • 08 Januari 2016 - 18:01

    Bibi:

    Wauw don! Wat een verhaal. Gelukkig is alles goed gegaan! Wacht met spanning op je volgende verhaal af xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 08 Dec. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 3411

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 01 April 2016

Vrijwilligen in Ghana.

Landen bezocht: